Glöm lösen?

Köp- & leveransvillkor


 

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR E-HANDEL

Här nedan får du information om våra köpvillkor när du som konsument handlar i vår E-handelsbutik på, www.on-screen.se 
 

ALLMÄNT

Dessa köpvillkor (”Villkoren”) gäller endast när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning i vår E-handelsbutik på www.on-screen.se  (”E-handelsbutiken”). Villkoren är inte tillämpliga på näringsidkares köp. Näringsidkare kan därför inte till någon del åberopa dessa villkor.

Med näringsidkare avses en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten.
Avtal om köp (”Avtalet”) ingås mellan Kunden och OnScreen AB, org.nr 556612-8970.

Leverantör och avtalspart 

OnScreen AB

Exportgatan 13

SE602 28 Norrköping 

Org.nr 556612-8970 

 
 

Frågor, reklamationer och klagomål skickas till vår serviceavdelning:

Måndag - fredag kl. 09.00-16.00

Telefon: +46 11 12 20 02 

E-post: info@on-screen.se

www.on-screen.se 



Köpvillkor


Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller vid alla avtal som ingås med OnScreen i anslutning till erbjudanden på OnScreen:s internetsida. Villkoren gäller exklusivt vid alla leveranser, och avvikande villkor mellan OnScreen och kunden ska inte tillämpas. Detta gäller även för det fall att kundens avtalsvillkor skulle stå i strid med eller avviker från dessa. Bestämmelser som avviker från Villkoren, tilläggsavtal samt underavtal måste skriftligen och uttryckligen vara godkända av OnScreen.

 

>Med konsument avses en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet. Med näringsidkare avses en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten. Villkoren gäller för såväl konsument som näringsidkare om det inte uttryckligen anges att en bestämmelse enbart gäller för konsument eller näringsidkare.

>Med vardagar avses, vid angivande av frist enligt Villkoren, alla veckodagar med undantag av lördagar, söndagar samt offentliga helgdagar som gäller på den ort där avtalsparten OnScreen har sitt säte.

 

Avtalets ingående

Avtal ingås mellan kunden och OnScreen. Avtal i OnScreen:s webbshop ingås på svenska. OnScreen:s webberbjudanden är inte bindande så länge ett avtal inte har ingåtts. Det är möjligt för kunden att kontrollera och korrigerade de ifyllda uppgifterna innan beställningen skickas. Genom att skicka beställningen, är kunden under fem (5) vardagar förpliktad att invänta OnScreen:s godkännande, i enlighet nedan. Den bekräftelse som OnScreen skickar till kunden för att informera om att beställningen är mottagen utgör enbart en bekräftelse på att OnScreen mottagit beställningen. Denna bekräftelse innebär inte att beställningen är godtagen. Du är bunden av din beställning under fem (5) vardagar – med förbehåll för din ångerrätt som du som konsument enligt lag alltid har vid alla beställningar som görs via webbshoppen. Avtalet blir ömsesidigt bindande när OnScreen har godkänt beställningen. Godkännande av beställningen och en kopia av beställningsavtalet skickas till den e-postadress som kunden uppgett vid beställningen.  

 

Så här handlar du


1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.

2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan - på den aktuella sidan.

3. Välj önskat leveranssätt (Fri frakt eller hämta i butik ).

4. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.

5. Välj det betalningssätt du önskar använda.

6. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.

7. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.

8. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt som du önskar.

9. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order. 

10. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

 

OnScreens kundtjänst har öppet vardagar mellan 09:00-16:00

 

Ångerrätt och retur


Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt

 

Vid distansförsäljning i konsumentförhållanden gäller lagen om distans- och hemförsäljning. Denna lag föreskriver fjorton (14) dagars ångerrätt för dig som är konsument. Beträffande lagring och behandling av personuppgifter gäller den svenska personuppgiftslagen, lagen om elektronisk kommunikation samt OnScreen:s personuppgiftspolicy. OnScreen söker alltid kundorienterade lösningar, även när det gäller juridiska frågor. Du är alltid välkommen att kontakta oss. Dina rättigheter i enlighet med de allmänna villkoren gäller naturligtvis även om du skulle välja att inte kontakta oss.

 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Lampor är i regel känsliga och går lätt sönder. De ska därför behandlas med försiktighet. Vid retur av vara, rekommenderar OnScreen att konsumenten packar in varan i originalemballage med alla tillbehör och alla emballage delar, samt vid behov lägger allt i en ny låda som tilläggsskydd. Denna rekommendation påverkar inte konsumentens rätt att utnyttja sin ångerrätt och försvagar inte heller konsumentens rättsliga ställning. 

Du kan använda konsumentverkets standardformulär och skicka den till oss via mail eller brev. Efter att vi mottagit er begärna tar vi ställning till om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givna fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage, fraktbolag, etc. Observera också att det enligt lag är du som kund som ska betala fraktkostnaderna för returen. 
 

Retur – gör enligt följande

Har du beställt fel produkter? Du kan skicka tillbaka dem till oss inom 14 dagar efter datum för mottagandet av försändelsen.
I leveransen från oss följer det alltid med en returfraktsedel som du kan använda.
Du hittar även ett returformulär genom att klicka på denna länk.
Där du fyller i vad det gäller för retur eller vad som är fel på varan. Denna bifogas i returpaketet.
Vid återköp har ni för alla produkter möjlighet att köpa en returfraktsedel (den som följer med paketet) av oss för 99:- inkl. moms.
Den är i regel billigare än att själv köpa en frakt. 

   Hämta Returblankett PDF
När du ska skicka tillbaka en produkt till oss måste du fylla i denna blankett.

Vår returpolicy:

Alla produkter måste vara oanvända och utan skador;

Alla produkter måste ligga i originalförpackningen, tillsammans med eventuella manualer och klistermärken;

Alla produkter måste finnas ifyllda i returformuläret, annars kan din retur inte behandlas;

Alla produkter måste vara väl förpackade när de returneras, för att undvika skador under returtransporten;


Returförfrågningar görs enklast om du ringer till oss på 011 - 12 20 02 eller skicka ett mejl till info@on-screen.se. Ni får då ett RMA nummer som du fyller i på Returformuläret och lägger det tillsammans med produkterna som du returnerar till oss. Vi behandlar inga returförsändelser utan returformulär.

 

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

För nya varor erhåller konsumenter en tillverkargaranti på två (2) år. Garantifristen börjar när varan tas emot av konsumenten. För näringsidkare är garantitiden för nya varor ett (1) år från leverans. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. 

 

En konsument som vill åberopa att en vara är felaktig, ska lämna meddelande till OnScreen om felet inom skälig tid efter det att konsumenten märkt, eller borde ha märkt, felet (Att påpeka ett missförhållande eller dylikt vid exempelvis ett avtals uppkomst). Meddelande som lämnas inom två (2) månader efter det att kunden märkt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.
En näringsidkare ska omgående skriftligen anmäla uppenbara brister i varan och senast inom fem (5) vardagar efter att varan är mottagen. Om inte uppenbara brister upptäcks gäller plikten att omedelbart klaga inom fem (5) vardagar efter att bristen upptäckts. För att köparens rättigheter ska kvarstå är det tillräckligt att meddelandet skickas i tid. Om reklamationen inte sker i rätt tid anses varan vara godkänd, oavsett om fel föreligger eller inte. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

 

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

 

Om du har några frågor gällande returer, ring vår kundtjänst på 011 - 12 20 02  eller skicka ett e-mail till: info@on-screen.se  

Leveransvillkor


När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige, i samarbete med speditörer som Posten och Schenker. OBS! Extra kostnader tillkomma vid leverans till dem plats som kräver båttransport inom Sverige.

 

Leveranskostnader Sverige

Fraktfri leverans inom Sverige från 1000,00 kr ordervärde.

Vid lägre ordervärde............................................... 69,00 kr

 

  

Speditörer

Leveranstiden är 2 - 7 arbetsdagar beroende på var du bor i landet. Detta gäller inte våra beställningsvaror som kommer direkt ifrån våra leverantörer och som har från 1 - 4 veckors leveranstid. Denna information framkommer på produktinformationen och är specificerad som olika leveranser i kassan.  Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Större produkter

Större produkter levereras normalt sätt med Schenker i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Schenker aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Schenker aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00). OBS! Vid eventuell skrymmande paket kan fraktavgift tillkomma.

 

Mindre produkter

Mindre produkter, som till exempel: bordslampor, ljuskällor, filtar, levereras med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brev avi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

 

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vår butik när det passar dig. När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshoppens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. 


BETALSÄTT


Kontokort
Idag kan du betala dina varor på on-screen.se med VISA, MasterCard eller Eurocard. Det är kostnadsfritt att betala med kontokort!

 

DIBS skyddar din information
DIBS är ett svenskt företag som hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När du fyllt i dina kortuppgifter krypteras kontokortsnumret direkt. Kommunikationen till DIBS-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När sedan din information skickas till banken används bankens säkerhetssystem.

Vid betalningen är det alltså två kommunikationsvägar som skyddas:

 

1. Kommunikationen mellan slutkonsument och DIBS
2. Kommunikationen mellan DIBS och banken

 

För kommunikationen mellan slutkonsument och DIBS används SSL-kryptering. DIBS använder sig av den starkaste kryptering som finns tillgänglig på marknaden med 128-bitarsnyckel. Det betyder att du dels kan vara säker på att du är uppkopplad mot just DIBS server, och dels att ingen annan än DIBS kan se din information.

 

I kommunikationen med bankerna använder DIBS samma säkerhetssystem som används av bankerna vilket garanterar den högsta säkerheten. DIBS uppfyller även kraven för marknadens främsta säkerhetsstandard PCI DSS.

 

Här kan man läsa om DIBS allmänna villkor 

http://www.dibs.se/allmanna_villkor

 

Efter att din betalning kommit in till oss skickas din beställning iväg enligt angiven leveranstid på produktdetaljsidan.



Säkerhet & sekretess


 

Försäljning till minderåriga

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

 

Vi hanterar dina personuppgifter enligt PUL

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

 

Användning av cookie-filer

Denna webbplats använder "cookies" för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse. En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det. Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.

 

Anti-SPAM policy

Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet. Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.